Tapiolalla on erinomainen verkkopalvelu vakuutuskorvauksia varten: jos fillarisi pöllitään tai käyt yksityisellä lääkärillä (ja sinulla on asianmukainen vakuutus), voit hakea vakuutuskorvauksen Tapiolan nettipalvelusta. Käyttöliittymä on selkeä ja rahat tulevat nopeasti. Mutta: miksi ihmeessä vakuutuskorvauksia saa hakea vain klo 7-23?
Olisi edes "8-24" tai "suljettu sunnuntaisin". Iltaisin, kun muu perhe nukkuu, on yleensä hyvää aikaa hoidella tällaisia kuivia byrokratia-asioita. Mutta ei. Miksi?
Hyvä kysymys, kysy toki Tapiolaltakin. Joskus jonkin puljun vastaavasta rajoitteesta kyseltäessä annettiin lähinnä ymmärtää että on otettu varuiksi reippaasti aikaa eräajoille/huoltotoimenpiteille/yms. 8 tuntia päivittäin on silti aika reipas aika..
VastaaPoistaTapiolalla duunissa ollut kaverini vastasi:
VastaaPoista"Syy on ihan looginen. Jotta kaikki järjestelmät olisivat yhtenäisiä toimiston virkailijoiden ja netin kanssa, niin netti on rakennettu pitkälti niin, että siellä on paljon webservice-rajapintoja taustajärjestelmiin, joiden takana on vaikka mitä joiden takana on lisää rajapintoja taustajärjestelmiin joiden takana...jne...on lopulta vanhat höyrykoneet ja Cobol-järjestelmät. Ja ne kun laitetaan yöksi kiinni. Tai sitten niissä menee isoja pankkien välisiä eräajoja yöllä. Tietysti asiaa modernisoidaan vähitellen, mutta se on kallista. Maksaisitko vakuutuksestasi enemmän jos voisit hakea korvausta myös yöllä?"