tiistai 2. huhtikuuta 2013

Naamapalmun arvoinen suoritus ison organisaation viestintäosastolta

Luin viime torstaina Hesarista (ja iltapäivälehdistä), että 80 prosenttia yläkoululaisista jättää ruokansa syömättä Helsingissä. Ihmettelin suurta lukua, mutten lähtenyt kyseenalaistamaan, olihan se sentään tunnettu lehti ja itsekään en tykännyt aikanaan kouluruuasta.

Uutinen levisi sosiaalisessa mediassa. Sitten eilen maanantaina sattumalta huomasin Hannu Oskalan tviitin:
HUPSIS! Kouluruokailua koskeneessa uutisessa oli virhe. Uutisessa sanottiin että ruoka ei maistu 80 %:lle. Oikea luku on 20%.
Normaalisti tämän kokoisissa organisaatioissa (ja pienemmissäkin) viestintäosasto oikaisee tällaiset virheet heti, mutta nyt tiedotteen pukkaaminen kesti neljä päivää. Vaihtakaa viestintäjohtajaa tai lisätkää johtajasopimukseen pykälä, että homman pitää toimia myös virka-ajan ulkopuolella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti