lauantai 17. huhtikuuta 2010

Tele Finland, on lievästi ku$etettu olo

Olin vaihtamassa kännykkäliittymää sopivampaan, kun 2 vuoden määräaikaisuus Saunalahdelle tuli lusittua. TeleFinlandin perusliittymä näytti sopivalta vaihtoehdolta, koska puheluminuutteja kertyy kuukaudessa keskimäärin kolmisenkymmentä.
TeleFinland tarjosi myös reipasta etua, 3000 minuuttia puheaikaa kuukaudessa:
Kun tilaus oli paketissa, vahvistussähköpostissa oli ikävä yllätys:

TARJOUSEHDOT

31.5.2010 mennessä uuden Perus-liittymän tilaavalle puhelut Soneran ja Tele Finlandin liittymiin
3000 min/kk 31.12.2010 saakka.

Tarjouksessa mukana olevat puhelulajit ovat kotimaan puhelut Tele Finlandin ja Soneran liittymiin,
puhelut vastaajaan ja Kaverisoittopuhelut. 3 000 min ylittävät puhelut ja 31.12.2010 jälkeen puhelut
veloitetaan hinnaston mukaisesti.

Jos viilataan pilkkua, niin periaatteessa TeleFinland ei bannereissaan valehdellut, mutta hyvän tavan mukaista on tällaisissa tarjouksissa pistää mainostekstin perään tähti ja sitten sivun alareunaan pikkupräntillä lisäehdot. Nykymuodossaan tarjous on sama, kuin matkatoimisto lupaisi uusille asiakkailleen 200 euron lahjakorttia Finnairille, ja kaupanteon jälkeen ilmoittaisi, että lahjakortti kelpaa vain Helsinki–Kuopio -lennoilla.

P.S. Kyllä, tiedän, että minulla olisi oikeus purkaa diili, mutta en sitä tee, koska olisin ottanut kyseisen liittymän ilman tuota tarjoustakin. Blogissa kitiseminen on aivan sopiva sanktio TeleFinlandille.

P.P.S. Ja kyllä kyseessä on omakin tyhmyys, kun menin tilaamaan jotain TeleFinlandilta lukemalla kaikkia dokumentteja sanasta sanaan läpi. TeleFinland kun ei ole niitä kaikkein hyvämaineisimpia operaattoreita hinnoittelun avoimuuden suhteen (googlaus "tele finland kusettaa" tai muilla sopivilla sanoilla antaa lisäinfoa :-). Ironian ystävät varmasti muistavat TeleFinlandin mainokset muutaman vuoden takaa, joissa kantavana voimana oli rehellinen TeleFinland-mies, joka pelasti mummoja ynnä muita salakavalasti hinnoittelevilta operaattoreilta.

1 kommentti:

  1. Sen lisäksi osalla operaattoreista on myös olemassa piilokuluja. Asiakaspalveluun soittaminenkin voi kalliiksi tulla.

    VastaaPoista