lauantai 16. kesäkuuta 2012

Miksi vakuutuskorvausta voi hakea vain klo 7-23?

Tapiolalla on erinomainen verkkopalvelu vakuutuskorvauksia varten: jos fillarisi pöllitään tai käyt yksityisellä lääkärillä (ja sinulla on asianmukainen vakuutus), voit hakea vakuutuskorvauksen Tapiolan nettipalvelusta. Käyttöliittymä on selkeä ja rahat tulevat nopeasti. Mutta: miksi ihmeessä vakuutuskorvauksia saa hakea vain klo 7-23?



Olisi edes "8-24" tai "suljettu sunnuntaisin". Iltaisin, kun muu perhe nukkuu, on yleensä hyvää aikaa hoidella tällaisia kuivia byrokratia-asioita. Mutta ei. Miksi?

2 kommenttia:

  1. Hyvä kysymys, kysy toki Tapiolaltakin. Joskus jonkin puljun vastaavasta rajoitteesta kyseltäessä annettiin lähinnä ymmärtää että on otettu varuiksi reippaasti aikaa eräajoille/huoltotoimenpiteille/yms. 8 tuntia päivittäin on silti aika reipas aika..

    VastaaPoista
  2. Tapiolalla duunissa ollut kaverini vastasi:

    "Syy on ihan looginen. Jotta kaikki järjestelmät olisivat yhtenäisiä toimiston virkailijoiden ja netin kanssa, niin netti on rakennettu pitkälti niin, että siellä on paljon webservice-rajapintoja taustajärjestelmiin, joiden takana on vaikka mitä joiden takana on lisää rajapintoja taustajärjestelmiin joiden takana...jne...on lopulta vanhat höyrykoneet ja Cobol-järjestelmät. Ja ne kun laitetaan yöksi kiinni. Tai sitten niissä menee isoja pankkien välisiä eräajoja yöllä. Tietysti asiaa modernisoidaan vähitellen, mutta se on kallista. Maksaisitko vakuutuksestasi enemmän jos voisit hakea korvausta myös yöllä?"

    VastaaPoista